dimarts, 31 de maig del 2016

"CANÇÓ" de Clementina Arderiu

La Primavera ja és en la seva plenitud,  inquieta i variable ja ha fet la seva feina, ha omplert de verd els camps i ha obert les poncelles. I, pas a pas, ens va acostant al estiu.







Tintada de verd,
primavera!  
La rosa ja és  
en presència;
la rosa ja és,
meravella,
esquinça la son
i batega;
només cal un nom
per bandera.
       Primavera
.                              
                                   C. Arderiu



Pintura: Johan Messely

14 comentaris:

  1. Gaudim d'aquesta bandera que té per nom primavera.
    Va tenint dies comptats, que té l'estiu al darrera.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja s'acaba, aquest any ha estat una Primavera força voluble, però és una de les seves vel·leïtats, és tan jove...!

      Elimina
  2. Respostes
    1. Quan costa trobar poesies, el calendari ajuda molt, Xavier.

      Elimina
  3. Respostes
    1. Encara queden uns dies i semble que seran bons. Gaudim-los!

      Elimina
  4. M'agrada molt aquesta espècie d'hivernacle que acompanya el poema primaveral...
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així podria ser la meva terrassa si tingues temps i paciència, però de les dues coses vaig escassa.Quan veig l'anunci d'Ikea tinc mala consciencia i tinc por que algun veí em denuncii.
      Petons primaverals!

      :)

      Elimina
  5. Primavera! Només la paraula dona alegria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Malgrat que és traïdora -temps variable, al·lèrgies, astènies, depressions- és per mi la estació més bonica del any.

      Elimina
  6. Segur que sí, Glòria, que primer van ser les roses i van donar nom a la primavera.
    Al final no vas poder venir, Glòria. No et preocupis, un altre dia, un altre llibre, una altra trobada bloguera...
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sap greu, sempre tinc bons propòsits però l'agenda -i l'edat- em compliquen les coses. Desitjo que anés tot molt bé i prometo fer els possibles per assistir a la propera.
      Com puc aconseguir el llibre? On el venen?

      Elimina
  7. Respostes
    1. breu i bonic! No calen més paraules.
      Gràcies pel comentari i la visita.
      :)

      Elimina