dilluns, 19 de maig del 2014

" AMOR " de Jacint Verdaguer

El 17 de maig de 1845 va néixer a Folgueroles poeta que hauria de donar un impuls decisiu a la Renaixença de la poesia catalana. El recordem mentre ens parla del seu Amor i de les flors de primavera.




                                                                                   Ama numun in que sant omnia
                                                                     Sant Bonaventura


Ara ve lo mes de Maig
regalada primavera;
de totes les seves flors
mon Amor és la més bella.
Vindran l'estiu i l'hivern
no se'n veurà cap en terra,
sinó la del mau Amor,
que de totes és la reina.

Si giro los ulls al cel
la comparo amb les estrelles;
boniques són les que obir,
més totes les senyoreja,
com lo lliri als galdirons,
com l'avet a les ginestes;
elles duraran mil anys;
la mia Amo és eterna.

                J. Verdaguer 


 

Pintura: M. Ruiz de Almodóvar Rivera

12 comentaris:

  1. Gran Verdaguer! Recordo la grata sorpresa que em vaig emportar quan vaig llegir Canigó a l'Institut: pensava que no entendria res i que seria molt avorrit i va resultar una història d'aventures. De fet, me l'he llegit dues vegades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. He de confessar que no he llegit Canigó. Com que Verdaguer m'agrada molt i després de llegir la teva opinió estic disposada a posar-hi remei immediatament. Demà mateix el buscaré a la Biblioteca.

      Elimina
  2. Cada poeta és una baula. La de Verdaguer val per dues. O més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que hi ha un abans i un després de Verdaguer, un dels puntals de la Renaixença.

      Elimina
  3. Amb raó Torras i Bages el va anomenar “el príncep dels poetes catalans”. Jo diria que amb el temps ha estat més que el príncep...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també ho diria. Admirat i volgut pel poble, dues coses que no sempre van juntes. Un home que va estimar molt i va patir molt. I un gran poeta.

      Elimina
  4. A mi també m'agrada molt Verdaguer, també pensava que no m'agradaria pas quan no el coneixia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquests poetes fan una mica de respecte, però en el cas de Verdaguer conèixer-l és estimar-lo

      Elimina
  5. Verdaguer en tota la seva essència...El poeta de Catalunya!
    Petonets, Glòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a ell fou possible el renaixement de la poesia en la nostra llengua, sempre oblidada i menystinguda. Molt li devem!
      Petonets i bona nit!

      Elimina