dimecres, 21 de novembre del 2012

" LÁMINAS " de Blas de Otero

El poeta evoca una dona estimada, llunyana ja, present en el record, amb imatges nostàlgiques, potser tristes,  però sempre plenes de tendresa.




Me estás haciendo llorar con tu recuerdo.
Me sube hasta los ojos,
duda, vacila, y cae
como una infanta de la almena al foso.

Porque recuerdo que tenías diecisiete años,
y todos de oro.
Y los pechitos te temblaban
como las hojas del chopo.

Y las sandalias que te ponías en la primavera,
pececitos rojos.
Y la cinta de
tu combinación, en corro.

Me estás hiriendo con unas alas tan frágiles.
¿Quién ha roto la brisa,
esta seda del aire, en el recuerdo,
quién la deshila?

Porque pregunto, y nadie me responde,
por una cosa que fue mía,
y estoy arrancando días y noches
de mi vida,

para que no me hagan llorar más
unas láminas amarillas
en las que tú, una mañana de primavera,
apareciste, con las sandalias de niña.

                                         
Blas de Otero
                                        "Ancia"


8 comentaris:

  1. Amor d'adolescència tendre i amarg alhora. M'ha agradat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Records d'un amor adolescent en un poema; jo també el trobo molt bonic.

      Elimina
  2. Respostes
    1. Jo també l'hi trobo, aquests primers amors són tan bonics mentre duren...i deixen tants records.

      Elimina
  3. Tendre i trist. No entenc lo de les làmines. Seran dibuixos on hi sortia la nena?

    :*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Cantireta, no sé que poden ser!
      Imagina que és una metàfora...

      Elimina
  4. Sembla el record d'un amor adolescent, que són el que més s'idealitzen...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre. Aquest primers amors són els que deixen més records i nostàlgia.
      Petonets!

      Elimina