dijous, 6 de setembre del 2012

" ÍDOLS " de Gabriel Ferrater

Breu gran poema d'una ploma sempre excel·lent. Amb poques estrofes es poden dir tantes coses...




    Aleshores, quan jèiem
    abraçats davant la finestra
    oberta al pendís d'oliveres (dues
    llavors nues dins d'un fruit que l'estiu
    ha badat violent, i que s'omple
    d'aire) no teníem records. Érem
    el record que tenim ara. Érem
    aquesta imatge. Els ídols de nosaltres,
    per la submisa fe de després.

                             Gabriel Ferrater 
                                "Teoria dels cossos"

16 comentaris:

  1. Em posa la pell de gallina. És mestre de molts, com Estellés i Vinyoli. Renoi...50 anys donen per a 3 llibres excelsos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni més ni menys: 50 anys i 3 llibres excelsos. Tens tota la raó, Cantireta.

      Elimina
  2. Ooooh! que preciós!!!! M'encanta i és ben cert...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que ho és, Carme. Ferrater té una poesia magnífica.

      Elimina
  3. Ferrater és el meu ídol, quan el llegia per primera vegada no en tenia el record, era el record que en tinc ara, tot i que la seva lectura m'ha crescut al llarg d'aquests anys. Cada dia hi veig matisos nous. Com aquest, per exemple, que feia molt de temps que no el llegia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que puc afegir jo si ho expliques tant bé!
      Tens tota la raó, Sílvia.

      Elimina
  4. Excel·lent. Viure el moment intensament, l'ara.

    M'has fet venir ganes de llegir poemes de "Teoria dels cossos", miraré si el tenen a la biblioteca jo només tinc "Les dones i els dies".

    ResponElimina
  5. Transcric el que diu Quadern de mots, m´has fet entrar ganes de comprar-me el llibre amb aquestes olivetes d´aperitiu.És preciós.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A "Les dones i els dies" hi ha un recull dels tres llibres de Ferrater. Amb olives o sense fa de bon assaborir.

      Elimina
  6. tinc la seva obra completa i per duplicat, una edició de fa poc i una altra d'antiga m'encisa en Ferrater!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Elfree, tu ets una sibarita de la poesia, ja ho veig!

      Elimina
  7. Doncs els dels tres poetes meus de capçalera!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira, un altre sibarita. Tens bon gust, Veí!
      Tinc curiositat per saber quins són els altres dos.

      Elimina