dissabte, 7 d’abril del 2012

*"YO EN UN MONTE DE OLIVOS" de Glòria Fuertes

Sempre tendra, sempre incisiva, sempre ella.



Como un volcán dormido de mentira
-parezco al parecer tan descansada-.
Un ocio agotador que así me enciende,
Brotan de mi costado las palabras.
Sudo tinta y tengo sed, sed tengo,
Mucha sed de manos enlazadas.
Por la punta del monte de mis senos
Por la punta del lápiz va la lava.

Va balada a tus pies o bien protesta,
En una piedra al sol, arrodillada
Y la pasión del hombre se me representa:
Veo celdas con rejas, hospitales sin camas,
Sabios con atómicas, analfabetos con ayuda de cámara,
Viudas con marido, casos sin casa,
Niños crueles, perras apedreadas,
La traición de un amigo, la destrucción de un alma.
¡No puedo más!... Me levanto y dicen:

-Ahí va Gloria la vaga.
-Ahí va la loca de los versos, dicen,
la que nunca hace nada.

                          Gloria Fuertes
                       Cómo atar los bigotes al tigre

8 comentaris:

  1. Sona fabulosa i fàcil, però la seva imaginació i gust costen molt d'assolir. Sempre m'ha semblat innovadora. Gràcies, Glòria.

    ResponElimina
  2. Tens raó, aquestes manera de dir les coses, tan senzilla, no és gens fàcil de aconseguir. A mi també m'agrada.

    ResponElimina
  3. Jo li tinc un carinyet especial a la Glòria Fuertes. M'encanta com escriu!!! m'encanta la seva manera d'explicar, de vegades tan caústica, sovint tan tendre, tan especial.
    Fa uns mesos em vaig regalar uns quants dels seus poemaris...fabulosos.
    Aprofito per felicitar-te avui, Glòria. Que tinguis un bon dia del sant, tant si el celebres com si no!
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entenc el que sens per la meva "tocaya". Jo també m'hauré de regalar algun llibre seu. Quin em recomanes?
      Gracies per la felicitació. Si, és el meu sant, però amb l'escampall de filles per Setmana Santa no reuniré la família fins el dia 22, que per cert és el meu aniversari.
      Petonets, bonica!

      Elimina
  4. Glòria, doncs a celebrar-ho d'aquí a no res! A veure si me'n recordo i et felicito jo també.

    La recomanació és difícil. En té tants i tan bonics.
    No he sabut trobar el teu correu electrònic, però et deixo un enllaç perquè hi donis una ullada.

    http://www.gloriafuertes.org/

    jo els que tinc els vaig comprar aquí.
    En trobaràs per triar i remenar!
    Bon vespre, Glòria!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies, Fanalet.
      Ja m'ho miraré, més d'un caurà, segur!

      Elimina
  5. Torno a ser jo. Deixa que te'n copiï un que m'encanta:

    ESCRIBO

    Escribo sin modelo
    A lo que salga,
    Escribo de memoria
    De repente,
    Escribo sobre mí,
    Sobre la gente,
    Como un trágico juego
    Sin cartas solitario,
    Barajo los colores,
    Los amores,
    Las urbanas personas
    Las violentas palabras
    Y en vez de echarme al odio
    O a la calle,
    Escribo a lo que salga.

    (De Historia de Gloria, Madrid: Cátedra).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Oh, mira per on m'has fet un regal! :))
      Gracies maca, a mi també m'agrada molt el poema.
      Petonets!

      Elimina