dissabte, 24 de març del 2012

"QUISIERA" de Josefina de la Torre

 Aquesta canària polifacètica que va ser poeta, novel·lista, actriu i cantant lírica, desconeguda per la majoria de lectors d'avui, té una poesia interessant, vinculada a Generació del 27, amb Garcia Lorca, Salinas i Alberti entre altres intel·lectuals de l'època.


Quisiera tener sujeta
la naranja de la tarde
así entre las manos, fresca,
sin la piel rubia y brillante,
tirabuzón de la luna
peinado por mi cuchillo.
Qué sabor a fruta nueva
ha de tener en los bordes
el mar, la arena y el aire.
¡Qué deseo de partir
en dos mitades la tarde!
Cuando la noche se asome
a su ventanal de cobre
se tragará la naranja.
¡Ay, niña desconsolada!

                  Josefina de la Torre
                                                          "Poemas de la isla"

12 comentaris:

  1. Respostes
    1. Oi, que si? Jo també l'he trobat bonic.
      Bona nit, Carme!

      Elimina
  2. Doncs tens raó, Glòria. Jo la desconeixia. Però t'agraeixo la descoberta.
    Sempre és un plaer passar per aquí!
    Bona nit i bon cap de setmana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El plaer és meu, Fanalet...
      M'agraden les teves visites!

      Elimina
  3. Òndia, no la coneixia, gràcies per recuperar-la!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies a tu, Júlia!
      Tu si que fas una feina meritòria per recuperar poetesses que d'altra manera segurament es perdrien.
      Una abraçada.

      Elimina
  4. Doncs res, vaig a fer-me un bon suc de taronja. Bon dia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Espero que hagi anat de gust. Porta moltes vitamines, et darà molta energia per les curses i la Marató.
      Bona nit!

      Elimina
  5. Respostes
    1. Sí que és bonic, visual i amb molta música.
      Bona nit, maca!

      Elimina
  6. Respostes
    1. A mi m'ha agradat, m'ha sorprès per que mai l'havia sentir a anomenar i crec que fa una poesia força bonica.

      Elimina