dimecres, 20 d’abril del 2011

*"A SAN FRANCISCO DE ASSÍS" de G. Sánchez Galarraga


Aquesta és una de les poesies que vaig descobrir en la meva adolescència, quan llegia força poesia d'autors cubans. Em va arribar molt endins i quan la torno a rellegir revisc aquesta sensació, malgrat el temps transcorregut.


Si tú supieras Padre, lo mucho que he sufrido...
Si te dijera, Padre los rios que he llorado...
Y todo le he sentido, y todo lo he callado,
por que lo más callado siempre es lo más vivido.

Como tu Cristo tuve la Cruz, más no he tenido
jamás un Cirineo que llegara a mi lado;
al tenderse mi mano, ni una mano he encontrado
he llamado a las puertas, y ni una a respondido.

Y yo les dí a los hombres amor. Pero me pagan
con el odio. Y mis carnes alevemente llagan...
Mas, aunque como fieras me vuelvan mal por bien,

no he de mostrarles nunca el corazón arisco,
porque tú me enseñaste, oh hermano San Francisco,
que hay que llamar hermanos a los lobos tambien.

                                  Gustavo Sánchez Galarraga

2 comentaris:

  1. És que de vegades els animals són més agraïts que les persones...
    Un Sant molt ecologista...Germà llop!!!
    Bona nit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els animals són més nobles i lleials que moltes les persones.
      Ja ho pots ben dir. Jo me'ls estimo molt, per això Sant Francesc és un Sant que em cau molt bé.
      Bona nit, bonica!

      Elimina