dimarts, 22 de març del 2011

"JO EM DONARIA A QUI EM VOLGUES" de J. Palau i Fabre

Aquest es un amor que s'ofereix sens reserva. Però alhora es exigent, vol ser correspost. Palau i Fabre ho explica molt bé. Maria del Mar Bonet  canta el poema amb molta sensibilitat.


Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n'adonés
d'aquest donar-me: com si ho fes
un jo de mi que m'ignorés.


Jo em donaria a qui es donés
a canvi meu per sempre més:
que res de meu no me'n quedés
en el no meu que jo en rebés.

Jo em donaria per un bes,
per un de sol, pro que besés
i del besat em desvesés.

Jo em donaria a qui em volgués
com si ni jo me n'adonés:
com una almoina que sem fes

Josep Palau i Fabre

10 comentaris:

  1. És que tot amor per a ser fort a de ser correspost.

    Bon poema

    Des que em passo pel blog que llegeixo regularment poesia, cosa que, com crec que ja t'he dit no consumeixo. Tret d'una època de joventut que em vaig apassionar per en Vinyoli. De mica en mica cada dia m'hi estàs fent entrar. Gràcies.

    ResponElimina
  2. Sempre m´ha agradat aquest poema, corre sol , com si fos un desplegable.
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. Hola, Carme. A mi també m'agrada. ;)
    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. M'ha agradat això que m'has dit! Estic cofoia que el meu blog et serveixi per retrobar o conèixer poetes que tenen molt a dir. Gràcies a tu, Quadern, per les teves visites i els teus comentaris.

    ResponElimina
  5. Si que és un poema bonic, Pais. Molt. Tot i que recitar-lo costa una mica. El primer cop que el vaig llegir en veu alta semblava que digues un embarbussament.

    ResponElimina
  6. Potser Glòria és que jo el vaig conèixer amb "trampa", cantat per la Maria del Mar Bonet i amb música ja se sap que tot entra més bé ;-)

    http://www.goear.com/listen/72654a6/jo-em-donaria-a-qui-em-volgues-maria-del-mar-bonet-josep-palau-i-fabre

    ResponElimina
  7. Ha, ha... pot ser, Pais. Jo no el coneixia cantat, sinó encara m'ha hagués costat més llegir-lo. Ja em va passar amb "Vinyes verdes"...
    La Maria del Mar ho fa molt bé. M'ha agradat molt l'enllaç que m'has fet arribar. Gracies.

    ResponElimina
  8. Hi ha alguna cosa més bonica en aquest món que donar-se a la persona que et vol acollir?

    ResponElimina
  9. Ai, Porquet! si tot fos tan fàcil... Però si que ho seria de bonic. Més que bonic: MERAVELLÓS.

    ResponElimina